دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان فایل های مهندسی و ... بصورت رایگان در وب سایت دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان فایل های مهندسی و ... بصورت رایگان در وب سایت دانلود رایگان فایل

دانلود آمار استنباطی

آمار استنباطی
دسته بندی آمار
فرمت فایل doc
حجم فایل 113 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
آمار استنباطی

فروشنده فایل

کد کاربری 7377

آمار استنباطی

در تحقیقات رفتاری ، معمولا ناچاریم رفتار یک یا چند گروه از افراد یک جامعه را مورد مطالعه قرار دهیم . مسلما شاخص های آماری که از گروه نمونه به دست می آید ، برابر با پارامترهای جامعه نیست . هر چه نمونه ما معرف جامعه مورد نظر باشد ، شانس این که بتوانیم پارامترهای جامعه را از روی آن برآورد کنیم و یا نتایج نمونه را به جامعه تعیمی دهیم بیشتر است .

آمار استنباطی هنگامی موضوعیت پیدا می کند که نمونه گیری وجود داشته باشد . بنابراین وقتی تمام جامعه مورد مطالعه قرار گرفته باشد ، به کار گیری روش های آمار استنباطی موضوعیت ندارند .

در تحقیقات رفتاری ، برای پاسخ گویی به دو نوع سوال ، از آمار استنباطی استفاده می شود .

نوع اول : آیا گروه نمونه به جامعه مورد نظر تعلق دارد یا خیر ؟

نوع دوم : آیا دو گروه مورد مشاهده با هم تفاوت دارند ؟ به عبارت دیگر آیا دو گروه به یک جامعه تعلق دارند یا متعلق به جامعه های متفاوت تعلق دارند ؟

مثال : انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، به طور مستمر به ارزشیابی ابعاد گوناگون پیشرفت تحصیلی در کشورهای عضو می پردازد . مسلما این انجمن نمی تواند تمام دانش آموزان ملل مختلف را مورد مطالعه قرار دهد لذا بر اساس یک برنامه نظام مند ، و با نمونه گیری ، اطلاعات را جمع آوری کرده و گزارش می کند . بخش عمده ای از گزارش انجمن یاد شده ، به بررسی نوع دوم اختصاص دارد . مثلا آیا پیشرفت در درس علوم نزد کشورها یکسان است یا خیر !؟

حال فرض کنیم ، گزارش های این انجمن را برای کشور بپذیریم . حال مسوول یک استان می خواهد بداند که عملکرد دانش آموزان آن استان با گزارش های انجمن یاد شده برای ایران ، یکی است یا خیر ؟ نمونه ای انتخاب می کند و نتایج را با گزارش انجمن یاد شده مقایسه می کند . این مورد سوالی از نوع اول است .

نتایج حاصل از نمونه ها هیچگاه یکسان نیست ! پس مقداری خطا و احتمال وارد محاسبات وارد می شود .بنابراین در آمار استنباطی فرضیه آزمایی صورت می گیرد و احتمال درستی فرضیه ها به آزمون گذاشته می شود !

با توجه به موارد فوق ، این فرضیه مورد مطالعه قرار می گیرد که " نتایج حاصل از نمونه با نتایج جامعه یکسان است " و یا در نوع دوم فرضیه ای که به آزمون گذاشته می شود ، اینست که "نتایج دو گروه یکسان است " . به بیان دیگر ، مراد این است ، اگر چه نتایج مشاهده شده اختلاف دارند ، اما با احتمالی معین ، تفاوت معنی دار نیست و ناشی از خطای نمونه گیری است ! این فرض یکسانی و یا عدم تفاوت را فرضیه صفر یا پوچ می نامند . بدیهی است که فرضیه مقابل نیز وجود دارد .

احتمال

مواردی که مثال زده می شود ، تقریبا از بدیهیات ، محسوب می شود . اگر یک سکه سالم را پرتاب کنیم شانس آمدن خط ، پنجاه درصد است . اگر یک تای سالم را پرتاب کنیم شانس آمدن عدد 3 برایر با یک ششم است . اگر به یک تست چهار گزینه ای به طور تصادفی پاسخ دهیم ، شانس درست بودن پاسخ یک چهارم است .

حال بیایم هر کدام از موارد بالا را 60 مورد انجام دهیم ، تئوری می گوید ، 30 مشاهده خط ، 10 مشاهده رویه 3 و پانزده پاسخ صحیح باید انتظار داشته باشیم . اما این تئوری است و در عالم واقع زمانی رخ خواهد داد که تعداد دفعات آزمایش خیلی زیاد شود.

تمرین 1 : تعداد دانش جویان یک مرکز ، حسب رشته تحصیلی و جنسیت به شرح زیر گزارش شده است .


دانلود دانلود فایل نگرشی نوین به نظریات سازمان و مدریت در جهان امروز به صورت word و pdf

مراحل اولیه زندگی بشر در این کره خاکی حالت طبیعی داشته است گله‎های انسانی از طریق شکار، خوشه‎چینی یا غارت طبیعت، زندگی می‎کردند آنان با ابزارسازی از دوره غارت طبیعت به دوره تولید خوراک رسیدند و بدین ترتیب تمدن بپر آغاز گردید بشر با اختراع خط به جمع‎آوری تجربیات و ثبت و ضبط آنها پرداخت گروه‎های اولیه به صورت کلان و قبیله‎ای شکل می‎‌گیرند وضعیت اجتم
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل rar
حجم فایل 415 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
دانلود فایل نگرشی نوین به نظریات سازمان و مدریت در جهان امروز به صورت word و pdf

فروشنده فایل

کد کاربری 7494

مدیریت پدیده‎ای نوظهور نیست؟ بلکه عمر آن به درازای عمر تاریخ بشری می‎رسد. انسان در یک پیوستار تاریخی از زندگی انفرادی به زندگی قومی و از زندگی کشاورزی به حیات مدرن صنعتی و نهایتاً به زندگی پیچیده کنونی که با عناوین عصر اتم، الکترونیک، انفجار اطلاعات و عصر آدمهای مصنوعی از آن یاد شده است،‌ پانهاده است.

فهرست مطالب
عنوان صفحه
1- پیش‎نویس گرایی در مدیریت 2
2- نوگرایی در مدیریت 9
3- پسانوین‎گرایی در مدیریت 16
4- بصیرت و عمل 21
5- سازمان‎های مجازی 27
6- سازمان‎های یادگیرنده 32
7- تعارض و کشمکش‎های سازمانی 39
8- مدیریت کیفیت جامع 44


دانلود دانلود فایل تحقیق قاچاق انسان به صورت word و pdf

قاچاق انسان شکل نوینی از برده‌داری در دنیای مدرن است که شامل استخدام انسان‌ها، انتقال و دریافت آنها برای وادار کردن افراد به تن‌فروشی یا مجبور کردن به کارهایی سخت و طاقت‌فرسا در کارخانجات، رستوران‌ها، مزارع و دامداری‌ها و پروژه‌های ساختمانی است قاچاق انسان پس از قاچاق اسلحه و مواد مخدر، سومین تجارت غیرقانونی در دنیا به شمار می‌رود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل rar
حجم فایل 1312 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
دانلود فایل تحقیق قاچاق انسان به صورت word و pdf

فروشنده فایل

کد کاربری 7494

آگاهی و نگرانی در خصوص رشد فزاینده بازار جهانی برده داری جنسی در سراسر جهان در حال افزایش است. رسانه های دیداری و شنیداری، اینترنت و مجلات زنان، در ایران و سراسر جهان درباره ظلم ها و بی عدالتی های قاچاق زنان و فحشای اجباری در ایران بسیار سخن گفته اند با توجه به گزارش روزنامه شرق در ٢۶ می،خبرگزاری خبرنگاران جوان با برگزاری میزگردی در همین رابطه، اعلام کرد که، ٢٨۶ زن در فجیره امارات متحده عربی به حراج گذاشته شدند. در این نشست، یک خلبان ایرانی که در خطوط هوایی امارات متحده کار می کند، مصطفی بن یحیی _اعلام کرد به طور متوسط ده تا پانزده دختر، هر روز از طریق نه پرواز منظم و بیست پرواز غیر منظم از ایران به دبی فرستاده می شوند. بعلاوه، جسد سه تا پنج دختر به صورت ماهیانه به دولت ایرات تحویل داده می شود.


دانلود دانلود فایل کتاب مبانی رایانش ابری در 205 صفحه

رایانش ابری (به انگلیسی Cloud Computing ) به معنی توسعه و به‌کارگیری فناوری کامپیوتر بر مبنای اینترنت است این عبارت شیوه‌هایی از محاسبات کامپیوتری در فضایی است که قابلیت‌ھای مرتبط با فناوری اطلاعات به عنوان سرویس یا خدمات برای کاربر عرضه می‌شود و به او امکان می‌دھد به سرویس‌ھای مبتنی بر فناوری در اینترنت دسترسی داشته باشد، بدون آن‌که اطلاعات تخصصی
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل pdf
حجم فایل 3159 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 205
دانلود فایل کتاب مبانی رایانش ابری در 205 صفحه

فروشنده فایل

کد کاربری 7494

از کتاب « مبانی رایانش ابری » چه انتظار می رود ؟ محیط های ابری فراگیر هستند و انتظار می رود که حداقل بخشی از چشم انداز فناوری آینده هر سازمان را میزبانی کنند . مبانی رایانش ابری خط مشی است که به شما کمک می کند سوال هایی که ، در زمان بررسی یا راه اندازی یک طرح اولیه یا محیط ابر هستید بوجود می آیند ، هدایت کنید . ابر فقط برای شرکت های بزرگ و کیانی که دارای بودجه های بزرگ هستند در دسترس نیست ؛ این تکنولوژی جایگزین با صرفه جویی در هزینه ، در حال حاضر در دسترس اکثریت است … این کتاب مناسب افرادی است که می خواهند با تکنولوژی رایانش ابری آشنا شوند .