دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان فایل های مهندسی و ... بصورت رایگان در وب سایت دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان فایل های مهندسی و ... بصورت رایگان در وب سایت دانلود رایگان فایل

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو چیست؟
ردیاب خودرو وسیله ای است الکترونیکی که دارای گیرنده و آنتن جی پی اس هست و میتواند سیگنال های ماهواره ای جی پی اس را دریافت کند و از با استفاده از این سیگنالها موقعیت ماشین را بر حسب طول و عرض جغرافیایی مشخص کند. معمولا ردیابهای خودرو سیم کارت خور هستند و با استفاده از آن سیم کارت اطلاعات طول و عرض جغرافیایی را برای صاحب ماشین ارسال میکند و صاحب ماشین با وارد کردن این مشخصات در نقشه گوگل محل دقیق ماشین خود را پیدا کند.
البته ردیاب های امروزی اکثر دارای وب سایت پشتیبانی هستند که در آن صاحب خودرو میتواتند محل ماشین خود را ببیند و مسیر هایی را که طی کرده ببیند. سرعت لحظه ای ماشین را ببیند و ...!
بعضی از ردیاب های خودرو میتوانند دو سیم کارت را در خود جا بدهند مثلا یک سیمکارت همراه اول و یک ایرانسل تا اگر ماشین در جایی بود که یکی از سیمکارت ها آنتن نمیداد با استفاده ازدیگری بنواند اطلاعات را ارسال کند.
اغلب ردیاب های خودرو به برق ماشین وصل میشوند البته خودشان باطری دارند و چنانچه باطری ماشین برداشته شود تا چند روز میتوانند با استفاده از باطری داخلی خودشان کار کنند.
ردیاب های پیشرفته تر میتوانند با استفاده از آنتن های موبایل و وای فای های موجود در اطراف ماشین مکان یابی دقیق تر و سریعتری انجام بدهند.
میتوان برای ردیاب محدوده مجاز حرکت تعریف کرد و چنانچه ماشین از آن محدوده خارج شود به صاحبش اطلاع بدهد همچنین میتوان سرعت مجاز برای ماشین تعریف کرد و در صورتیکه راننده از سرعت مجاز بیشتر رلنندگی کند به مالک خودرو گزارش بدهد.برخی ردیاب ها به شما امکان میدهند از راه دور و با استفاده از فرامین پیامکی ماشین را خاموش یا روشن کنید.
اگر شما دارای شرکتی هستید که خودرو برای سرویس دهی در اختیار دیگران میگذارد داشتن ردیاب بر روی خودرو ها بسیار برایتان ضروری است حتی اگر شرکت ندارید با استفاده از ردیاب ماشین میتوانید محل دقیق خودرو خود را ببینید و اگر روزی خدای نکرده ماشین شما سرقت شد به سرعت آنرا پیدا کنید!
از نظر قیمتی میتوان گفت ردیاب ها بر اساس قابلیت ها و کیفیت ساختشان قیمت های متفاوتی دارند ارزان ترین ردیاب خودرو قیمتی حدود 350 هزار تومن دارد و ردیاب با قیمت 2 میلیون تومن هم در بازار موجود است!
هر چند قیمت ردیاب خودرو پارامتر مهمی در خرید است اما نکته ای که باید خیلی به آن توجه داشته باشید این است که ردیاب را از شرکتی بخرید که پشتیبانی خوبی داشته باشد و پنل کنترل ردیاب خودرو آن به خوبی کار کند و سایت مربوطه قطع و وصلی نداشته باشد.

اقتصادی ترین خودروهای آفرود ایرانی


آفرود یکی از جذاب‌ترین ورزش‌ها و تفریحاتی است که البتههزینه‌های زیادی هم دارد. مهمترین هزینه‌ای که برای لذت‌بردن از این ورزشباید بپردازید مربوط به خرید خودروی آفرود است. در این مطلب اقتصادی ترین خودروهای آفرود ایران را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.
اقتصادی ترین خودروهای آفرود ایران

برخی از ورزش‌ها و تفریح‌هایی چون اسکی که خیلی‌ها علاقه دارند به سمت آنها بروند، از جمله سرگرمی‌های پرهزینه هستند. یکی دیگر از این ورزش‌های جذاب و مهیج و البته هزینه‌بر، آفرود است که لذتی وصف‌ناشدنی دارد.

اما طرفداران این ورزش و تفریح با توجه به هزینه‌های موجوددغدغه‌های زیادی دارند و از طرفی خیلی‌ها از اینکه بخواهند به سمت این ورزش بروندمنصرف می‌شوند.
اقتصادی ترین خودروهای آفرود ایران

برای لذت‌بردن از آفرود باید خودروی مناسب این تفریح داشته باشید. اقدام به خرید خودرو مناسب کرده و از آنجایی که خودروهای آفرود شاسی بلند هستند، معمولا قیمت بالایی هم دارند. از سوی دیگر افزایش چشمیگر و دور از انتظار قیمت خودرو در کنار آشفته بازاری که به چشم می‌خورد باعث شده تا آنهایی که قصد خرید خودروی آفرود و شاسی بلند دارند، با توجه به قیمت این خودروها و هزینه‌های نگهداری آن، از تصمیم خود منصرف شوند.

اما اگر قصد دارید با بودجه‌ی فعلی خود خودروی آفرود بخرید، در این مطلب می‌خواهیم اقتصادی ترین خودروهای آفرود ایران را به شما معرفی کنیم که برای خرید آنها باید قیمت معقولی بپردازید و هزینه‌ی تعمیر و نگهداری دور از ذهنی ندارند.

بی‌شک در شرایط فعلی بازار امکان خرید خودروی آفرود و شاسی بلند برای همه فراهم نیست و حتی خودروهای آفرود و شاسی بلند چینی نیز قیمت‌های بالا و نامتعارفی دارند. اما در این بین با کمی جستجو و تحقیق می‌توان با بودجه‌ای منطقی یکی از خودروهای آفرود دست دوم و کارکرده ولی تمیز و سرحال را خریداری کرد.

نکته‌ی مهم این است که هنگام خرید خودروی آفرود علاوه بر موضوع قیمت، باید موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشید. هزینه‌های تعمیر و نگهداری، پیدا کردن قطعات و لوازم یدکی، قابلیت اضافه کردن آپشن‌های مختلف و… از جمله مواردی هستند که پیش از خرید خودروی آفرود باید به آنها توجه کنید.

در ادامه با اقتصادی ترین خودروهای آفرود ایران آشنا می‌شویم.


نیسان رونیز

کمپانی ژاپنی نیسان از جمله تولیدکنندگانی است که همیشه حرف‌هایزیادی برای گفتن داشته است و خودروهای با کیفیت این کمپانی سال‌ها است که کم و بیشدر ایران تردد می‌کنند. از پاترول گرفته تا ماکسیما، خودروهایی بودند که در زمانخود فروش بسیار خوبی را تجربه کردند.

رونیز یکی از مدل‌های نیسان است که جزو اقتصادی ترین خودروهای آفرود ایران در شرایط فعلی قرار می‌گیرد. این خودرو از سال ۸۲ توسط پارس‌خودرو تولید و روانه‌ی بازار شد. همان سال‌های اولیه‌ی عرضه‌ی این خودرو شاهد استقبال نسبتا خوبی بودیم. خرید نیسان رونیز یکی از به صرفه‌ترین خریدهای آفرود می‌باشد.

نیسان رونیز از طراحی جذابی بهره می‌برد و سبک طراحی آن نه تنها نشان از یک خودروی ژاپنی دارد بلکه همچنان می‌توان آن را قابل قبول دانست. در واقع نیسان رونیز را باید خودروی مستحکم و مقاومی بدانیم که با توجه به مدل آن استهلاک نسبتا پایینی دارد. این خودرو هم می‌تواند به عنوان یک خودروی آفرود و جاده‌ای و هم یک خودروی درون شهری گزینه‌ی مناسبی باشد.

نیسان رونیز فرمان‌پذیری و هندلینگ بسیار خوبی دارد که باعث می‌شود به عنوان یکی از اقتصادی ترین خودروهای آفرود ایران، تجربه‌ی لذت‌بخشی از آفرود داشته باشید. این خودرو از یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲٫۴ لیتری با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۸ نیوتن‌متری بهره می‌برد. نیسان برای خودروی رونیز یک جعبه دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی را در نظر گرفته است که وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارد.

یکی از ویژگی‌های مثبت نیسان رونیز این است که هنوز قطعات و لوازم یدکی آن پیدا می‌شود و تعمیرپذیری آسانی دارد.


پاژن

یکی دیگر از اقتصادی ترین خودروهای آفرود که با وجود ویژگی‌هایمثبت و جذاب خود طرفداران زیادی در بین علاقه‌مندان آفرود دارد، خودروی پاژن است.این خودرو که گاهی به اشتباه جیپ پاژن نامیده می‌شود، در واقع شباهت زیادی به یکیاز خودروهایی دارد که سال‌ها در ایران با نام جیپ شناخته می‌شد

پاژن خودرویی است که قیمت مناسب آن در کنار قابلیت‌های خوب آفرود و امکان اضافه کردن آپشن‌های مختلف باعث شده تا خریداران این خودرو سعی کنند نقاط ضعف و مشکلات آن را نادیده بگیرند. خرید پاژن هم یکی از بهترین انتخاب های اقتصادی شما میتواند باشد.

این خودرو از یک بدنه‌ی آلومینیومی مستحکم بهره می‌برد و در دو مدل استیشن واگن و پیکاپ دوکابین به فروش می‌رسد. بهره‌گیری از ارتفاع‌سنج، شیب‌سنج و دماسنج روی کنسول جلو باعث شده تا امکاناتی متمایزتر از نیسان رونیز داشته باشد.

سیستم تعلیق پاژن شاید مهمترین ویژگی مثبت این خودرو است که با کمی دستکاری باعث می‌شود تا پازن به یک خودروی آفرود حرفه‌ای تبدیل شود. پاژن از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متری بهره می‌برد که چون با موتور هیوندای گالوپر یکسان است، بنابراین قطعات مختلفی چون جعبه دنده، دینام، رادیاتور و اکسل، کره‌ای هستند.

اما پازن در مقابل نیسان رونیز معایبی نیز دارد. صندلی‌های نیمکتی عقب، طراحی خشک و بی‌روح، کوبش‌های زیادی در بخش جلوبندی، استهلاک بالاتر و خشک بودن برای رانندگی در شهر را می‌توان از مشکلات پاژن در مقابل نیسان رونیز دانست.در نهایت اینکه خودروهای شاسی بلند زیادی با قابلیت آفرود در بازار وجود دارد که بسته به بودجه‌ی خود می‌توانید آنها را خریداری کنید. ما تلاش کردیم دو مدل از اقتصادی‌ترین خودروهای آفرود ایران را به شما معرفی کنیم که طرفداران زیادی دارند.

مقاله درباره رابطه میان کم کاری غده تیروئید و موهای خشک

اگر موهایتان را به دفعات زیاد بشویید یا بیش از حد موهایتان را رنگ کنید یا زیاد از ابزارهای حرارتی مانند سشوار و اتوی مو استفاده کنید، احتمال آنکه دچار خشکی مو شوید افزایش پیدا می‌کند. با اینحال موی خشک می تواند به مشکلات زمینه‌ای سلامتی مانند مشکلات غده تیروئید نیز مربوط باشد. مشکلات تیروئید علائم دیگری نیز دارند. بنابراین برای تشخیص درست، مراجعه به یک متخصص غدد که در زمینه مشکلات تیروئید تخصص دارد، ضروری است.

علت کم‌کاری غده تیروئید

غده تیروئید شبیه بال‌های پروانه است و در جلوی گردن شما قرار گرفته است. غده هیپوفیز هورمون محرکه تیروئید ترشح می کند که به تیروئید شما فرمان می‌دهد چه مقدار هورمون تیروکسین و تری‌یدوتیرونین ترشح کند. این هورمون‌های تیروئیدی، مستقیما بر سوخت و ساز بدن شما تاثیر می‌گذارند و تقریبا با تمام عملکردهای بدن از جمله رشد مو مرتبط هستند. هنگامی‌که تیروئید شما هورمون‌های کافی تولید نکند، یعنی کم‌کار است و شما مبتلا به وضعیتی به نام کم‌کاری تیروئید هستید.

اثرات کم‌کاری غده تیروئید بر مو

با توجه به مطالب فروم تیروئید‌ تاک سوخت و ساز نادرست بدن به خاطر کم‌کاری تیروئید، باعث اختلال در سلامت فولیکول مو می‌شود. در نتیجه کیفیت موهای شما و همچنین سرعت رشد آنها کاهش می‌یابد. در کم‌کاری تیروئید ممکن است متوجه شوید که موهایتان در هنگام لمس خشک هستند و حتی از خشکی زیاد وز شده‌اند. نرم کننده‌های حاوی پروتئین ممکن است موقتا به شما کمک کنند اما مشکل را حل نخواهد کرد. به مرور زمان موهای شما ممکن است آنقدر قدرت و استحکامشان را از دست بدهند که از فولیکول بشکنند.

دیگر علائم کم‌کاری غده تیروئید

داشتن موهایی خشک لزوما نشان‌دهنده کم‌کاری تیروئید نیست. در واقع کم‌کاری تیروئید باعث بروز مجموعه‌ای از علائم دیگر نیز می شود.  براساس گزارش وبسایت اندوکرین، ممکن است علائم کم‌کاری تیروئید شامل ریزش مو، خشکی پوست، تغییر رنگ پوست، خستگی بیش از حد، ضعف، افسردگی، عدم تحمل سرما، درد عضلانی، تحریک پذیری، تغییرات قاعدگی یا میل جنسی و افزایش وزن ناگهانی باشد. علائم کم‌کاری تیروئید متفاوت هستند. اگر موهای شما به شدت زبر شده اند  و هر یک از علائم دیگر کم‌کاری تیروئید را دارید، بهترین کار این است که برای آزمایش به یک متخصص غدد مراجعه کنید.

راه‌‌حل ها در پیشگیری از کم‌کاری غده تیروئید

جهت تعیین مقدار کمبود هورمون‌های تیروئیدی در بدن شما به آزمایش خون نیاز است. کم‌کاری تیروئید با جایگزین‌های هورمون تیروئید مانند لووتیروکسین و سینتروید درمان می‌شود. چنین داروهای تجویزی، فقط هورمون T4 را برای بدن شما فراهم می کنند. در یکی از مقاله‌های سایت تیروئید اینفو توضیح داده می‌شود که در برخی موارد، بعضی بیماران به یک داروی دیگر با هورمون های T3 و T4 مانند (Armour) نیاز دارند.

جایگزین‌ هورمون‌های مرسوم به متابولیسم شما کمک می‌کند که به درستی کار کند. به نوبه خود، خشکی و زبری موهای شما در صورتی‌که مربوط به کم‌کاری تیروئیدتان باشد، در زمانی که تحت درمان هستید، معکوس می‌شوند. با این‌حال به خاطر داشته باشید که این پروسه می‌تواند چندین ماه طول بکشد، یعنی تا زمانی‌که موهای تازه و سالم از فولیکول‌های شما بیرون بیایند.

توجه:

خشکی مو ناشی از بیماری تیروئید می‌تواند پیش‌نشانه ریزش مو باشد.در صورتی که کم‌کاری تیروئید شما درمان نشود، این نوع ریزش مو می تواند از الگوی ریزش موی مردانه تقلید نماید. با این حال طبق مقاله وبسایت تیروئید اینفو، افزایش ریزش مو در هنگام شانه زدن و دوش گرفتن متداول‌تر است. دوز نادرست جایگزین‌های هورمون تیروئید نیز می‌تواند به مشکلات مو منجر شود. بنا به گفته وبسایت اندوکرین، کم‌کاری تیروئید درمان‌نشده می‌تواند به عوارض بیشتری از جمله نارسایی قلبی، افسردگی شدید و کما منجر شود.

چه رزومه‌ای بفرستیم که احتمال استخدام ما افزایش پیدا کند!

یکی از مهمترین مراحل استخدام که جزو قدم‌های اولیه به شمار می‌رود پرکردن یا ارسال رزومه است. از آنجایی که در مرحله‌ اول رزومهی شما می‌تواند تاثیر زیادی روی تصمیم‌گیری کارفرما داشته باشد، در نتیجه اشتباه کردن در این مرحله می‌تواند برگشت ناپذیر باشد.

معمولا کارفرمایان در مرحله‌ اول شیفته‌ رزومه‌ شما می‌شوند و از روی آن تصمیم می‌گیرند در جلسه‌ای با شما بیشتر آشنا شده و مصاحبه کنند. اما اگر با تمام توانایی‌های خود نتوانید رزومه‌ خوبی برای استخدام ارائه کنید، قطعا باید قید کار مورد نظر خود را بزنید.

الان فرقی نمی‌کند شما که جویای کار هستید به موسسه یا سایت کاریابی تهران، کاریابی اصفهان، کاریابی کرج یا هر نقطه دیگری از کشور سر زده یا به دنبال استخدام در تهران، استخدام اصفهان یا… باشید، مهم این است که قطعا از شما رزومه‌ای می‌خواهند که شامل فعالیت‌های قبلی، میزان تحصیلات، مشخصات فردی و مجموعه دیگری از توانمندی‌های‌تان باشد.

حتی اگر به دنبال کار در منزل تهران یا کار در منزل اصفهان هم باشید ابتدا می‌خواهند سوابق شما را بررسی کنند و در صورت تایید سپس همکاری با شما شروع خواهد شد. اما چه رزومه‌ای باید ارسال کنیم تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرید و استخدام ما تسریع شود؟ چه مواردی را نباید در رزومه بیاوریم؟ برای پاسخ این سوالات و چند مورد مهم دیگر با ما همراه باشید.
برای رزومه خود وقت بگذارید

دوستان زیادی را می‌شناسم که بعد از این که یک ایده خلاقانه و بکر به ذهن‌شان رسید، تصمیم گرفتند تا کارآفرینی کنند و هر چه زودتر کسب و کارشان را راه‌اندازی کنند یا وارد بازار حرفه ای کار شوند. اولین مشکل در تکمیل رزومه برای استخدام در یک مجموعه این است که برای پرکردن و ارائه‌ آن وقت کافی اختصاص نداده باشید و صرفا برای پرکردن چند گزینه، مواردی را نوشته باشید. این بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک کارفرما رخ دهد. به محض اینکه تشخیص دهد ارائه‌ رزومه برای شما مهم نبوده، بی‌شک تمایلی به همکاری با شما نخواهد داشت.

مشکل بعدی زمانی رخ می‌دهد که برگه‌ی رزومه را باعجله و بدخط پر کنید. وقتی برگه ناخوانا باشد، کارفرما حوصله‌ خواندن آن را ندارد و در نتیجه فرصت استخدام شدن را از دست خواهید داد.
اطلاعات را دقیق بنویسید

هر چیزی که از اطلاعات شخصی، سوابق تحصیلی و شغلی و توانمندی‌های‌تان که فکر می‌کنید به استخدام شما کمک می‌کند در رزومه خود دقیق و واضح بیاورید. اضافه‌گویی نکنید ولی طوری بنویسید که نشان دهد می‌توانید برای فرصت شغلی موردنظر مفید باشید.
آنچه کارفرما می‌خواهد در رزومه بنویسید

نکته‌ بعدی که باید حواستان به آن باشد این است که روی خواسته‌های کارفرما و نیازهای او متمرکز شوید. اینکه بخواهید مدام از گذشته‌ خود یا آنچه به دنبالش هستید بنویسید، قطعا آن رزومه خوانده نمی‌شود و استخدام نمی‌شوید.
وقت خودتان و کارفرما را هدر ندهید

اگر فکر می‌کنید توانایی‌ها و سابقه‌ی کار قبلی شما شما با فرصت شغلی مورد نظر متفاوت است حتی به پر کردن رزومه فکر هم نکنید. در نهایت حتی اگر رزومه هم خوانده شود، کارفرما به دلیل اینکه بیهوده وقتش گرفته شده است، شما را استخدام نخواهد کرد.
رزومه خود را سفارشی‌سازی کنید

هیچگاه برای استخدام در موقعیت‌های کاری متعدد از یک رزومه یکسان استفاده نکنید. رزومه‌ شما می‌تواند متناسب با خواسته‌ کارفرما یا فرصت شغلی پیش رو تنظیم شود تا آنها بتوانند در فرصت کوتاهی تصمیم‌گیری کنند.
صادقانه اطلاعات قبلی را ارائه کنید

اینکه در رابطه با سابقه‌ کاری خود اعم از جاهایی که کار کردید یا میزان درآمد صحبت نکنید یا شماره‌ آنها را در برگه یا فایل رزومه‌ خود نیاورید، باعث می‌شود تا کارفرما حس ناخوشایندی نسبت به استخدام شما داشته باشد. با اطمینان از گذشته‌ی خود بگویید ولی مراقب باشید زیاد با چاشنی شکایت و ناامیدی نباشد.

هیچگاه تلاش نکنید مطالبی دور از واقعیت یا بزرگنمایی و غلو شده در رزومه‌ خود درج کنید. چرا که حتی اگر کارفرما براساس آنها تصمیم با مصاحبه با شما بگیرید، خیلی زود متوجه بزرگنمایی حرف‌های شما می‌شود و دیگر نمی‌خواهد استخدام ‌تان کند.
بگویید چه کمکی می‌توانید انجام دهید

سعی کنید در فضایی از رزومه، اهداف خود را بیان کرده و اگر فرصتی نیست، از توانایی‌های خود بگویید و اعلام کنید که در راستای فرصت شغلی مشخص شده چه کمکی می‌توانید به کارفرما بکنید.

همیشه به رزومه به عنوان یک بخش مهم از فرایند استخدام  و کاریابی نگاه کنید و برای آن زمان بگذارید. خلاصه و کاربردی آن را پر کرده و ارسال کنید، به شکلی که رزومه‌ای قابل دفاع باشد.